Batsányi János Gimnázium és Kollégium

8300 Tapolca, Liszt F. u. 12-14.
e-mail: info@batsanyigimnazium.hu
Hír
Este-ben jártunk, testvérvárosi találkozó Olaszországban

2009. 10. 05

Október 2-tól 4-ig "Az új életstílus, avagy fenntartható fejlődés" címmel konferenciát és kiállítást szervezett az olasz kisváros Este. Európában számos testvérvárosa, Angliából Leek, Németországból Bad Windsheim, Franciaországból Pertius, Olaszországból Fiume és Magyarországról Tapolca, vett részt a találkozón. A tapolcai küldöttség tagjai Császár László polgármester, Sólyom Károly és Marton József alpolgármesterek, Benczik Zsolt irodavezető és a gimnázium tanulói: Császár Franciska, Holczbauer András, Németh Réka, Németh Balázs, Orbán Gábor, Szalai Vivien, és kísérőként Holló Tamás tanár vettek részt a programokon.
Október 2-án korán reggel indultunk Tapolcáról. A koránkeléstől eltekintve nagyon jó hangulatban utaztunk és gyönyörködtünk a tájban. Nyolcórányi utazás után délután 2-kor érkeztünk meg Este központjába, ahonnan rögtön tovább indultunk President Giovanni vezetésével a szomszéd településen található szállásunkra.
Az első program a kiállítás megnyitója volt, este 7 órakor. A kiállításon a testvérvárosok diákja által készített alkotásokat tekintettük meg. Az általunk kiállított fotókat a 12. évfolyam diákjai készítették és László Zsolt hozta "kiállítható" állapotba.
Este közös vacsora, majd másnap Padovába kirándultunk, míg a város vezetői konferencián vettek részt. Padovában megtekintettük Szent Antal szarkofágját és egy óriás piacon kóboróltunk, ebédeltünk, sétáltunk. Majd egy rövid autókázással lementünk a tengerpartra.
Vendéglátóink este egy szép fogadással koronázták meg a napunkat és ott tartózkodásunkat.
Vasárnap Velence érintésével indultunk haza. Vaporettóval elhajóztunk a Szent Márk térig, ahol bokáig gázolhattunk a tenger vízében, majd Velence sikátorain keresztül visszamentünk a buszhoz és indultunk haza.
Tapolcára este 10 órakor érkeztünk élményekkel gazdagon.
Ezúton szeretnénk köszönetet mondani Tapolca város önkormányzatának és az iskolának, hogy ez az út megvalósulhatott, és nem utolsó sorban a "SOFŐRÜNK"-nek a kellemes utazást.