Batsányi János Gimnázium és Kollégium

8300 Tapolca, Liszt F. u. 12-14.
e-mail: info@batsanyigimnazium.hu
Irány Budapest

Osztálykirándulás a 9. A-val

2010. 04. 23

A 9. A osztály egész évben erre várt, osztálykirándulás. Csütörtök este korán mentünk lefeküdni, de a reggeli tekinteteken, karikás szemeken inkább csak az a bizonyos "Már csak egyet kell aludni" tükröződött. 6 órára már mindenki megérkezett a vasútállomásra, s mikor begördült a vonat, megindult a harc a fülkékért. Miután két férfi tanár kíséretében elhagytuk a helyszínt, röpke négy óra alatt megérkeztünk a "nagy Budapestre". Nagyot szippantottunk a friss szmogba és izgatottan indultunk el a föld alatt búgó metrók beláthatatlan hálózatának felderítésére. Útközben a pesti aluljárók lakóinak vendégszeretetében is részesültünk. A felszínre érve átvágtunk néhány útépítésen és csatornázáson s már ott is voltunk a szálláshelyünkön egy fiúkollégiumban. Nem a legcsendesebb övezetbe kerültünk, de leszámítva a csipogó szekrényt és egyéb furcsaságokat megfelelő helynek bizonyult.
Kirándulásunk a Szépművészeti Múzeumben vette kezdetét, ahol csoportokat alkotva jártuk a kiállításokat, hogy a tanár úrtól kapott feladatsort sikeresen kitöltsük (részben a teremőrök segítségével). A Városligetben szellőztettük ki fejünk, majd egy plázába látogattunk, hogy kipihenjük a nap fáradalmait.
Fél 8 körül visszatértünk a szállásra, elfoglaltuk a szobákat, majd viszonylag korán (1-2 óra táján) ágyba bújtunk.
Másnap reggel egy csapat táplálékszerzés céljából a Tescoba látogatott, akik még az igazak álmát aludták, a koleszban maradtak. Mikor mindenki elkészült, az Országház felé vettük utunk. Figyelmesen végighallgattuk a Tapolcával jelentősen szimpatizáló idegenvezetőt, majd a Bókay kerti kalandpályához indultunk. Magunkra öltöttük a biztonsági szerelést, és belevetettük magunk a drótok és kötelek hálózatába. Egy gyakorló pályán startoltunk, majd méterekre a föld fölé másztunk, bár akadt, aki jobban szimpatizált a gyerekpályával.
Az utolsó órákat a Déli-pályaudvaron s közelében töltöttük. Egy gyorséttermi vacsora után felszálltunk a vonatra és vidám énekszó kíséretében tértünk haza.